Wednesday 11 June 2014

happy*sad

assalamualikum..

bertemu kembali. alhamdulillah dah habis pun last paper for this final exam for the last last last semester... horeeeyyyy... syukur sangat2 dah habis semua.. ada masa seminggu lagi nak stay kat utm ni tapi insyaallah akan datang lagi untuk konvokesyen insyaallah..

muka happy lepas jawab last paper... gonna miss uolls
                                



hari jumaat lepas aku dapat call interview.. bukan aku je termasuk aku 5 orang coursemate aku pergi interview tu.. before this, aku pernah survey tanya senior diorang kerja pe sekarang n camne kerja diorang.. so, macam tertarik la dengan kerja diorang sebb dalam office je kan.. kalau ikutkan scope kerja biomedical engineer ni ko xde nye bleh duk office gitu.. kita kna handle machine, handle people(ni part yang paling susah actually time aku buat industrial training dulu)... ok so, sambung balik nak dijadikan cerita company tu offer job vacancy so aku try la apply.. so pergi la interview... tumpang rumah ain n pergi interview tu perjalanan kitorang jauh jugak sebenarnya,... naik ktm, lrt, bas, teksi lengkap kan 1 package... hehe

sebelum pergi memang dah prepare belajar software mimics dulu dari senior.. tapi kiranya aku pergi interview ni dalam minggu exam.. so in between paper tissue engineering dengan engineering management.. memang mencabar jugak ar.. memang tak prepare pun.. cuma bila belajar software tu kat youtube dah rasa confident dengan benda ni... so, tiba hari interview first thing kna buat adalah technical test.. diorang siap bagi demo lagi n lepas tu baru kitorang buat... aku rasa yang datang interview ada dalam 9 orang je kot...
technical test ada 2 part... maybe aku nervous sgt kot jadi blank tetiba amik masa sikit nak siapkan first test.. pastu continue dengan second part aku tak sempat siap pun... tetiba time up.. huhu
ready for the test.. :)

ok, dah habis benda tu ada interview plak... interview macam biasa je soalan dia.. tapi macam tak related sikit lah sebab aku takde basic software yang diperlukan.. soalan lain biasa jelah standard interview...
ok habis interview terus balik sebab result akan diberitahu dalam 2, 3 hari... so, dalam hati aku berharap jugak sebenarnya... ok, lpas dah balik utm untuk continue final exam, kawan aku qilah yang sama2 pergi interview datang bilik tanya dapat x kerja tu.. aku yang blur baru bangun tidur check fon memang xde call.. huhu so, dah dapat jawapannya aku tak dapat interview tu.. rasa dia sama macam orang putus cinta.. walaupun aku tak pernah bercinta putus bagai ni tapi bila tengok keadaan kawan aku yang baru putus cinta rasa cam sama lak... hehe mungkin ni first interview dan aku tak tahu camne nak react kalau tak berjaya dapat kerja tu... just imagine how loser u are kitorang berlima from utm and aku sorang tak dapat... ni perasaan aku time tu jelah tapi bila fikirkan balik everthing happen must be a reason right.. pastu dah tekad tak nak sedih2 dah... kalau dah ditakdirkan jalan aku tak semudah orang lain untuk dapat kerja aku terima je...

maybe lepas ni boleh cuba lagi.. or another option kalau tak dapat jugak kerja maybe kena sambung master ke.. huhu no choice la.. haha

ALLAH s.wt sebaik2 perancang kita just berusaha n selainnya serahkan padaNYA....

k lah till then, bubye

1 comment:

  1. huhu.. kak b jgn sedih.. kak b kena yakin Allah dah tulis kat mana future kak b sekarang.. cuma kena tunggu masanya je..good luck kak b :)

    ReplyDelete