Friday 9 May 2014

selamat hari ibu mak

assalamualaikum...

hi all.. hmm nervous nya sekarang ni.. next week 14.5 antara tarikh penting untuk kami final year student biomedical engineering utm ni coz we have to present our final year project.. alhamdulillah sekarang ni tengah touch up3 lagi untuk dapat optimum result... poster pun dalam proses.. susah sikit aku ni jenis tak kretif dah berapa lama google example poster tapi still aku punya poster tak siap2 lagi... xpe2 ada masa lagi... ayat sedapkan hati...

tadi pagi dengar radio pasal hari ibu ni.. sebenarnya hari2 pun kita kena ingat dan appreciate our mother.. tak terhitung jasa mak abah untuk membesarkan kita.. still aku walaupun umur dah 23y/o tapi still mak kena tanggung lagi... rasa bersalah sangat.. walaupun mak tak pernah mengungkit sikit pun dan dia tahu anak dia still a student so, semuanya dia siapkan... macam haritu dia call tanya nak baju raya colour pe.. excited dia cerita kita beli kain camni pastu beli lace jahit kat tangan semua... aku cakaplah xpe aku taknak baju raya tahun ni coz dah besar kan lagipun baju kurung yang tak pakai banyak lagi... tapi mak marah dia cakap mana boleh macam tu.. sebab tu aku berdoa sangat ALLAH s.w.t murahkan rezeki aku dan dapat kerja cepat2 nak balas jasa mereka... kalau boleh taknak bagi abah kerja dah... sepatutnya dalam usia sekarang abah dah patut duk rumah rehat2 je... tapi camtu lah insan bergelar mak abah ni tak kan berhenti fikir pasal anak2 diorang...

masa kecil2 dulu abah kerja merantau jauh.. so, semua benda mak yang uruskan kami adik beradik... walaupun kalau ikutkan keluarga aku dalam kategori biasa2 je.. tapi semua benda kitorang adik beradik dapat.. mak memang pentingkan kami adik beradik.. kalau dapat cemerlang time exam mak akan bagi hadiah.. dulu fikir nak score exam sebab nak dapat extrinsic reward dari mak je.. hehe

aku dengan mak sangat rapat, hari-hari kalau boleh nak call mak... walaupun soalan sama je "mak dah makan" "makan apa""mak sihat" tapi mak tak jemu pun jawab soalan tu.. lepas call mak mesti rasa lega rasa semagat.. hebatnya ALLAH s.w.t bagi kita perasaan camni.. syukur ya allah kau kurniakan ibu yang hebat buatku.. last word happy mother's day mok...




No comments:

Post a Comment