Friday 18 April 2014

#careful girl

assalamualaikum..

now dah pukul 2.22am.. hmm tak leh lelapkan mata lagi..alhamdulillah dah lepas jawab test engineering management tadi.. habis test dalam pukul 10.00pm balik hostel online kejap, lipat baju yang menimbun ni, lepas tu solat isyak ingat nak tidur dah tadi.. tadi kawan aku aka coursemate, ifa datang mintak tolong hantar dia kat kedai motosikat coz dia nak ambil moto.. uncle moto tu dah call dia suruh pergi amik sebab bengkel dia penuh.. tadi kitorang keluar dalam pukul 12 lebih jugak tapi nasib baik tak kena soal kat guard... hehe
motif aku nk cerita ni moto kawan aku rosak time odw nak pergi kelas dan nasib baik ada student utm jugak tolong dia hantar moto tu kat bengkel uncle ni.. pastu kawan aku tinggal moto kat bengkel and then lama lepas tu uncle bengkel tu call cakap u punya moto ni salah masuk minyak diesel.. so, kawan aku ni percaya lah cakap uncle tu so dia setuju lah uncle ni repair.. tadi masa kitorang pergi amik moto kna bayar rm119.. fuhh banyak tu..

pastu kan kitorang pergi stesen minyak petronas ni nak isi minyak... aku follow ifa dari belakang sekali sampai kat stesen minyak tu ada satu kereta ni stop jugak tepi kitorang.. dalam tu ada 3 orang lelaki.. dia stop sebelah kitorang je nak tanya kat mana atm ambank... xde motif kan dah sah-sah kat petronas tu ada machine atm.. aku dah memang seram sejuk dah... takut weeii tapi ifa jawab jugak soalan diorang n aku lansung tak pandang muka diorang dan terus ajak ifa g kat kaunter tu.. dan mintak tolong pak cik kat dalam tu teman kitorang isi minyak.. time kitorang nak pegi kaunter sempat lagi diorang cakap sorang jela pergi bayar tu.. memang tak aar kan.. aku memang takkan fikir positif la benda camni...  soalan dia nonsense kot..  nasib baik pak cik petronas nak tolong isi.. bagi je kunci kat pak cik tu kitorang stay kat kaunter tak berani pergi dekat moto sebab kereta tu tak blah lagi kot...

bila pak cik tu pergi kat moto kitorang, baru kereta tu gerak.. fuuh lega yang amat.. ok, back to the story pasal moto salah isi diesel tu... kawan aku tanya lah pak cik petronas tu pak cik semalam saya salah isi minyak kat sini saya terisi minyak diesel kat pump sana.. pak cik tu pelik sebab dia cakap kat sini ada 1 je pump untuk minyak diesel..  pump yang kat depan je, pastu kitorang pergi tengok memang yela so, before this, bukan kawan aku salah isi... ni mesti uncle tu tipu... kesian kat kawan aku.. masa nak blah dari pump station tu pak cik tu siap ajar lagi camne nak start moto dengan senang.. rupanya kna tkn brek jugak.. anyway, tq pak cik petronas... adore u lah.. :)

p/s: we as a girl need to be more careful next time.. ecspecially at night, anything can happen.. biarlah orang nak cakap kita sombong ke apa but better jangan layan soalan pelik from stranger...
next, rasanya lepas ni kalau nak repair moto kena bawak someone yang terror bab-bab moto ni.. :)

till then, bubye

No comments:

Post a Comment