Saturday 8 March 2014

#picnic #birthdayaqilah @hutanbandar

assalamualaikum....

hi semua semoga hari ini lebih baik dari semalam dan seterusnya... sebenarnya 4.3 lepas birthday salah sorang bff a.k.a classmate aku qilah.. so malam before birthday tu just sempat baling tepung je kat dia sambil makan jajan sebab tu je benda yang sempat beli kat azah.. sebab weekdays selalunya semua orang busy kan so, rasa cam nak buat suprise untuk qilah on weekend je..

so, semalam kan hari jumaat so kitorang decide nak buat kat hutan bandar sebab kat situ view dia cantik..
tapi frust jugaklah sebab xde kek.. yela pagi kan mana ada kedai kek yang bukak kan.. ingatkan nak beli malam tu and mintak tolong kawan sal simpankan tapi aku cam susah lak nak beli dengan moto, pastu boleh pulak qilah@birthdaygurl ni keluar dengan ain,shanan,zaf jugak.. so xbolehlah nak suruh diorang belikan..
but it doesn't matter we have another option.. so kitorang decide nak buat sandwich pagi tu...

pagi pukul 6 pagi dah bangun sebab nak sediakan air teh.. guna teh nana pastu selambanya pergi bilik qilah cakap nak guna gula sikit... zaf dengan ecah pergi beli roti, telur, mayonis dll la untuk buat sandwich ni...
so, sementara tu aku sempat turun bawah order mihun goreng dengan mak cik cafe bawah..nasib baik dia bukak.. sedap mihun dia.. :)
\
pukul 8 camtu aku dengan zaf dah bawak semua barang turun simpan dalam kereta zaf siap-siap.... sementara tunggu diorang turun zaf ajak teman dia isi minyak dulu.. aku siap offer diri nak isikan minyak sementara zaf nak withdraw duit kat atm.. aku tak tahu kat mana silap rasa dah buat macam biasa letak betul3 pump tu pastu tekan and aku pun termenung pandang tempat lain tiba3 je minyak tu terkeluar... terkejut aku and aku lepas kejap then, continue balik isi... tapi serius terkejut kejap weii.. rasa bersalah sgt kat zaf.. yelah minyak ni bukan murah pastu boleh dia tendang keluar camtu... nervous kita..

pastu balik kolej balik amik ecah,qilah and nana...kitorang continue ke hutan bandar... sampai2 je nasib baik ecah sakit perut nak g toilet and qilah offer diri nak temankan dia.. so, sempatlah kami nak keluarkan barang dari booth kereta zaf... sambil2 jalan jumpa zu ngan nabila and kitorang setup barang kat tasik... so, bila semua dah sampai just tunggu ecah dengan qilah dari toilet.. best lah boleh buat kat situ kan tapi rasanya kalau ada kek lagi best... sebab birthday tanpa kek macam ada something kurang...


last sekali, untuk sahabatku tersayang, nor aqilah terima kasih sebab selalu bagi nasihat yang bernas, sudi temankan kak b dll... semoga qilah success selalu.. dimurahkan rezeki dan mendapat jodoh yang baik..











                                             last pic, birthday gurl :)

1 comment:

  1. hahaha perancangan yg handal sbb mmg x suspek apa langsung kot... sampai2 tasik je pelik pehal la ramai sgt budak kelas kat situ...hahahahaha danke schon!!!!!!!!!!! u all!!!!!!!!!!!!!!!! muah muah muah!!!!!!

    ReplyDelete