Saturday 13 September 2014

assalamualaikum...

hai bersiaran kembali setelah beberapa bulan menyepi... macam laa ada orang baca kan.. hehe
alhamdulillah setelah 2 bulan melepak kat rumah sekarang ni dah 2 minggu aku kerja kat hospital pantai sungai petani ni kat bahagian maintenance. dan tinggallah diriku berseorangan kat bilik hostel ni... aku pilih hostel ni sebab dekat dengan tempat kerja n boleh pergi balik kerja jalan kaki je.. almaklumlah aku mana ada transport..

sebenarnya sangat boring ni wekend duk dalam bilik je.. dah tak tahu nak buat apa dah... baju semua dah basuh, iron semua dah.. so, dikesempatan yang ada ni bolehlah merepek sedikit sebanyak pengalaman kerja kat sini...

minggu pertama kerja memang sedikit tertekan lah sebab semuanya baru, new place, new environment, new teammate, tak ramai pun teammate maintenance kat sini 4 orang je.. so, bermulallah proses pembelajaran menimba pengalaman... walaupun dalam hati tetap terdetik untuk sambung belajar but kuatkan hati untuk bekerja nak balas jasa mak ayah... abah aku dah umur 60 tahun... dah tak nak bagi dia kerja tahun depan.. biarlah kami adik beradik yang tanggung mak abah pulak lepas ni.. maklumlah orang kerja kampung mana ada pencen semua ni...

ok, kerja aku kat sini bermula dari bawah, semua benda kena buat tak semestinya kita bahagian biomedic just focus on biomedic but kita kena ambil tahu hal facilities semua.. aircond, paip bocor semua kena amik tahu jugak... bak kata akak senior aku kita multitasking kat sini.. dan kat sini cara kitorang berhubung adalah dengan walkie talkie je.. mula2 guna aku malu2 jugak.. tapi lama2 dah biasa lah guna benda ni walau kadang2 sambil bercakap tu nak tergelak jugak..

lagi satu yang aku perasan macam kerja aku kena banyak deal dengan nurse, sister camtu kan.. so dulu adalah pengalaman internship kat hospital kerajaan.. aku dapat rasa perbezaan dia... seriously kat sini tak pernah kena sindir ke apa.. takde langsung diorang sangat hormatkan kita cakap elok2 je..
sebenarnya takde niat nak bandingkan pun tapi benda ni aku perasan lah.. sebab tu walau gaji permulaan aku kat sini sikit tapi ok lah untuk prmulaan kan.. belajar untuk bersyukur dengan apa yang ALLAH sw.t bagi...

cuma cabaran aku kat sini adalah aku takde saudara mara kat sini.. so, memang alone jelah.. aku dahla homesick ni hari2 balik kerja tengok benda sama je kat bilik ni... macam manalah aku nak tahan ni.. huhu rindu kat semua orang rindu family, rindu bff utm, rinduuuuuuu........ :(

No comments:

Post a Comment